Konsolidacja kredytów – jakie dokumenty?

Posted on wrzesień 24 2019 by zyskowny
Categories: Domyślne

Z uwagi na to, że zaciągamy coraz więcej kredytów, coraz częściej też sięgamy po konsolidację czyli połączenie tych kredytów w jeden większy. Niestety chcąc wziąć kredyt konsolidacyjny nie unikniemy procedury oraz przygotowania szeregu licznych dokumentów. Warto więc przygotować niezbędne dokumenty odpowiednio wcześniej, aby konsolidacja przebiegła sprawnie, szybko i bez większego stresu. Na początek powinniśmy sprawdzić oferty różnych banków a także zadbać o jak najlepszą zdolność kredytową. Tymi sposobami mamy szansę uzyskać jak najtańszy kredyt, oraz taki który spełni wszystkie nasze oczekiwania. Skonsolidować możemy większość kredytów począwszy od: kredytu gotówkowego, samochodowego, hipotecznego, ratalnego, kartę kredytową, limit na koncie, a także bieżące rachunki.

Najważniejsze dokumenty kredytobiorcy.

Jak wiemy żadnego kredytu nie otrzymamy bez dowodu osobistego. Aktualny dowód osobisty potwierdzający naszą tożsamość, to podstawowy dokument o który zostaniemy zapytani w banku. Bardzo istotne są również informacje dotyczące naszych dochodów: jaka jest ich wysokość, gdzie pracujemy i jaką mamy umowę. Te wszystkie dane należy rzetelnie udokumentować bo od nich zależeć będzie nasza zdolność kredytowa. Jeśli pracujemy na podstawie umowy o pracę, bank zażyczy sobie zaświadczenie o okresie zatrudnienia i wysokości średniego miesięcznego wynagrodzenia. Takie zaświadczenie wyda nam pracodawca. Jeżeli chodzi o emerytów i rencistów istotny będzie ostatni dowód wypłaty świadczenia. W przypadku osób prowadzących własną działalność gospodarczą sytuacja jest nieco bardziej skomplikowana. Bank będzie wymagał od nas wówczas: wpisu do ewidencji działalności gospodarczej albo odpis z Krajowego Rejestru Sądowego, zaświadczenia z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i z Urzędu Skarbowego o niezaleganiu ze składkami i podatkami.

Co chcemy skonsolidować?

Istotną kwestią jest również informacje na temat kredytów które chcemy skonsolidować. Dlatego też należy zabrać do banku wszystkie umowy kredytowe , a także informacje o spłacie poszczególnych zobowiązań. Przyda nam się również harmonogram spłat albo zaświadczenie z danego banku o aktualnym zatrudnieniu. Rzetelne przygotowanie się do wizyty w banku z pewnością skróci czas załatwiania formalności.

on “Konsolidacja kredytów – jakie dokumenty?”